اخبار و اطلاعیه های بلاگ بیان

در این سایت اطلاعیه های رسمی و اخبار مربوط به سرویس بلاگ بیان blog.ir و سرویس صندوق بیان bayanbox.ir و تمامی بهبودها و امکاناتی که همواره به آن ها اضافه می‌شود به اطلاع کاربران خواهد رسید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بر اساس اهمیت
آخرین نظرات

رفع مشکل برخی کاربران

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳ ب.ظ
امروز صبح متاسفانه به دلیل حرارت بیش از حد دیتاسنتر و سیستم غیر استاندارد خنک کننده و تهویه هوا، یکی از سرورهای اصلی بلاگ از کار افتاد. این اتفاق باعث شد تا دسترسی حدودا "یک بیستم" از کاربران دچار اختلال شود. این مشکل با پیگیری های بخش پشتیبانی فنی شرکت به سرعت و طی کمتر از ٢ ساعت به طور کامل برطرف شد و با توجه به معماری چند لایه و توزیع شده بلاگ بیان، خوشبختانه هیچ آسیبی به اطلاعات کاربران نرسید.

متاسفانه دیتا سنترهای ایرانی شرایط استانداردی ندارند و ما در تلاش هستیم با تعامل با این مراکز آنها را متقاعد کنیم تا از تکرار این قبیل موارد جلوگیری کنند.
لذا اگرچه پیشگیری از چنین مواردی خارج از محدوده شرکت بیان است و به مشکلات زیرساختی کشور بر می گردد، وظیفه خود می دانیم بابت این اختلال ٢ ساعته و برخی اختلالات مشابه چند دقیقه ای در هفته های گذشته عذرخواهی کنیم.
  • ۹۳/۰۳/۱۱

نظرات  (۷۰)

سلام و خسته نباشید.
پس دیروز برای همین موقع ورود به بیان با خطای 502 مواجه می شدیم!
ما حاضریم بیایم سیستم خنک کنیم! :-)
با تشکر زحمات شما
  • حمید آیتی پور
  • ای کاش سریع تر امکان گرفتن نسخه پشتیبان فعال میشد تا در صورت بروز مشکلات غیر قابل پیش بینی تمام زحمت هامون به باد نره. سرور های ایرانی حالا حالا ها کار داره تا استاندارد بشن.
    تشکر
  • علیرضا علی اکبری
  • باتشکر از  زحمات شما به ماهم سربزنید
  • خادم الشهدا
  • متشکرم
    فقط ای کاش زودتر اطلاع رسانی می کردید

    خدا قوت
  • مهدی هدایتی
  • خیلی هم خوب....
    به امید بر طرف شدن تمامی مشکلات سیستم بیان
    راستی سیستم هد کی فعال می شه؟

    ممنون از اطلاع رسانیتون

    خیلی ممنونـ...
  • محمود علوی
  • نکنه کولر آبی گذاشتن برای خنک کردن سرورها؟!!!!
    برای متقاعد کردنشون فقط کافیه یه کولر گازی بخرید و بذارید درست روبروی رک سرور هایی که متعلق به شماست :)
    نمی دانم با تبیان همکاری می کنید یا خیر، اگر نه، در فکر همکاری باشید. پارتی اش هم خودم.
  • مهدی صنوبری
  • ممنون دستتان درد نکند
    سری به ما بزنید
    دوست دارم بیان
    خداکنه همیشه خنک باشی
  • منور الفکر
  • اشکالی ندارد!
    ما برای دادن فرصت آزمون وخطا به تولیدکنندگان داخلی حاضریم هزینه ها بدهیم.این که چیزی نیست...
    زنده باد تولیدداخلی-ملی
  • مهدی امینی
  • سلام خسته نباشید
  • روح الله فاضل
  • حتی اگه برای یک هزارم کاربران هم چنین اتفاقی می‌افتاد بازهم من در بین آنها بودم...!
    شانس نیست که...
    سلام

    با تشکر از زحمات شما ... و امیدوارم امکان تهیه نسخه پشتیبان را برای وبلاگ ها فراهم کنید ... باز هم تشکر از شما
  • آیدین همتی
  • واقعاً ممنون.
    این امکان بک‌آپ گرفتن رو درست کنید لطفا!
    راستی. به منم سر بزنید دوستان. طنز می‌نویسم.
    سلام و تشکر از شما بابت خدماتتون و اطلاع رسانی های به موقع شما

    موفق باشید
  • علیرضا محمودی
  • سلام و خسته نباشید
    خداروشکر که به خیر گذشته
    مجموعه بیان همیشه قوی و سربلند خواهد بود مطمئنم
    سلام و خسته نباشید
  • کربلایی مجید
  • خدا خیرتون بده :)
  • محمدحسین آقابابا
  • هر وقت اینجوری شد ما را خبر کنید بیایم فوت کنیم
    تشکــــــــــــــــر از زحمات شما...
    من نمیدونم چی میشد از طریق ایمیل به کاربران اطلاع رسانی کنید!!!
  • آرمان جعفرنژاد
  • خیلی خیلی عالیه که از دیتا سنتر های ایرانی استفاده میکنید. هر چند مشکل داره سعی کنید باهاش کنار بیاید! چون بعلت نزدیکی، خیلی سریع صفحه لود می شه و با وجود بعضی قطعی های اینترنت که پیش می آد، هنوز می توان به بلاگ دسترسی داشت.
    ممنون
  • کنیز ملکه مدینهツ
  • سلام و عرض ادب
    ب نظر بنده فیلسوف، احتمالا این اتفاق بخاطر این افتاده ک بیان خیلی‌وقته پیشرفت چشم‌گیری نداشته...ツ
    واقعا از زحمات شما ممنون و سپاسگزارم.
      ツ


    این توفان امروز در پاسخ بدی‌های فتا به بیان بود :دی 

    اشکال نداره....
    :)
    خداقوت :)
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • خداقوت تون 
    اجرتون با صاحب ...
    ببخشید یک سوال، شما خودتون نمی تونید مرکز داده اختصاصی راه اندازی کنید؟
    فکر نمیکنم نیاز به مجوز مراکز داده داشته باشید، چون فقط داده های خود را میزبانی میکنید و "خدمات میزبانی ارائه" نمی کنید؟

    من که پیشبینی میکنم در صدد اینکار هستید!!
    با تجربیات مشکلات این چنینی شاید برای بازگشایی هد منتظر همین قضیه هستید تا برای سرویس ایمیل با مشکلاتی از این دست مواجه نشید.
    پاسخ:
    !!!
    نظرات شما به طرز عجیبی بسیار دقیق و منطبق بر واقعیت است. هر دو پیش بینی شما درست است.
  • شیب الخضیب
  • شما اسم اون دیتا سنتر رو بگو
    1 ساعت بعد بیا جنازشو تحویل بگیر!!!

    کسی به بیان چپ نگاه کنه... هیچی! من اصلا توصیه می کنم این کار رو نکنه!!!
    یاعلی
    سلام و خسته نباشید.
    !!!
    :))) واو فک  نـمی کردم!

    راستش من همکارتونم! اختمالا در آینده! چه در بیان چه در شرکت خودم!!
    البته احتمال دومی کمه چون سرمایه محدودی دارم!
    البته احتمال اولی کمتره چون بین آدمایی که شما از بینشون انتخاب می کنید نیستم!!

    من مدت ها با پروژه هایی که تو ذهن و کاغذ و کامپیوترم هست زندگی کردم و می کنم، با بعضی از دغدغه هاتون آشنام، از خیلی قبل تر، با روحیه کمال گرایی که ازتون دیدم (عین خودم!) مطمئن بودم به کمتر از دیتاسنتر مستقل رضایت نخواهید داد.

    شاید اگه امثال کیک استارتر تو ایران بود الان یه رقیب قدر داشتید و با همدیگه درحال رقابت سالم بودیم! ... شایدم نه!!
    به هر حال واستون آرزوی موفقیت و به مسیرتون ایمان دارم.
  • مهران ماندگار
  • یک مسئله هست اینجا؛ اگر قصد راه اندازی دیتا سنتر اختصاصی دارید تا جقدر باید صبر کنیم چون مثل اینکه اتفاقات خوبی هم مثل هد میوفته...
    در ضمن خیلی ها از بی سر و صدا شدن بیان نا راضی ان؛ به طور مثال تا الان باید ده ها قالب اضافه می شد؛ طی وعده تون که قرار بود هفته ای یک قالب بعد از فروردین منتشر بشه یا امکاناتی مثل ویرایش آسان قالب.. از زحماتتون ممنونم ولی لطفا این اقدامات رو عملی کنید.. واقعا فکر نمی کنم طراحی قالب برای تیمی به عظمت بیان کار سختی باشه..  لطفا به این پیغام پاسخ بدید..

    ممنون از زحماتتون
    ممنونم از زحمات شما 
  • محسن تقی زاده
  • آقا من خودمـ به بچه های بالا سفارش بیان رو می کنم
    آهای بچه بیا اینجا...
  • مسعود وحید
  • بیان جان منتظر هد هستیما .
    بیان عالی ای، تکی، آقا نمیشه کاری کرد ما سربازیمون رو بیایم در خدمت بیان باشیم ؟!
    والا !
    پاسخ:
    یکی از بهترین مهندسان بیان هم اکنون در یکی از پادگان ها برای طی دوره سربازی مشغول تایپ کردن نامه های اداری است!
    لطفا امکان بک آپ گیری با قابلیت برگشت را فراهم نمائید در ضمن ممنون از زحمات شما
    سلام بر شما.
    خدا قوت!
    إنشاءالله مستدام باشید...
    سپاس از زحماتتان.
    یا حق.
    حالا «هــد» رو بی خیال ، خدا میدونه کی راه میفته.

    این «ســلام» چرا اینقدر به درد نخوره. یه بار یه کلمه جستجو کردم ، نه - دهم مطالبش دروغین بود و تبلیغات. چرا برای این سرویس کاری نمی کنید. واقعا برای شرکتی مثل شما جای تأسف داره. 

    در هر صورت تلاشتون قابل تفدیره. دست همتون درد نکنه.
    سلام
    می بخشید یک سوال داشتم و امید وارم پاسخم رو بدین
    چگونه نویسنده دوم وبلاگ میتونه وارد سایت بشه...من خودم مدیر وبلاگ هستم و نویسنده دوم و نام کاربریش رو وارد کردم اما موقع ورود باید چی رو وارد کنه
    پاسخ:
    help.blog.ir
  • حسین کربلایی
  • سلام امکانات خیلی گرونه!
    یه دامنه 15 هزاره که برای خرید امکانات دامنه اختصاصی باید 15 هزار بدیم یکم کم کنید بابا
    با سلام و خسته مباشید و تشکر از زحمات شبانه روزی شما عزیزان.
    این درج و مدیریت تبلیغات به صورت اختیاری پس کی میخواد فراهم شه.خواهش میکنم در این مورد یکم تعجیل کنید.
    سلامتی امام زمان و تعجیل در فرجش صلوات...
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    سلام
    کار تون رو دوست دارم. واسه کار تون ارزش قائلید
    خسته نباشید :)
    میگم "سلام" که دیگه  مرکز داده اختصاصی نمیخواد (البته فککنم!)
    اینو براچی موقتا(!) ول کردید؟
  • مصطفی امیریان
  • ما نیز برا باد زدن دیتا سنتر اعلام آمادگی می فرماییم 
    ساعتی 1500 هم می گیریم D:
  • نسیم مرادی
  • سلام
    من همش می ترسم یچیزی بتترکه
    کلا وبلاگم از بین بره
    تمام زحماتم بر باد بره
    نکنه این جوری شه Oo
    تابحال کار خاصی هم انجام شده توی ساختمان خودتون می خوایید اجراش کنید؟
     لینک دیتاش رو هم حتما میخوایید از چندجا تامین کنید تا قابل اعتمادتر باشه!
    با توجه به لشکر پایتونی ای که دارید هم حتما open stack رو واسش پیاده می کنید!
    اینم یه سری پیش بینی دیگه :) شایدم پس بینی باشه!!
    سلام
    تازه با بیان آشنا شده ام. به نظرم می رسه که تیم خوبی دارید و وجدان کاری هم.
    امیدوارم سامانه هــُــد زودتر راه اندازی شود. متاسفانه چاپار ایرانی، با وجود مزایایش از مشکلات زیادی رنج می برد.
    خداوند شرکتهای امثال بیان را زیاد کناد!
  • میثم رشیدی
  • اقا ربطی به این داستان نداره! ولی به نظرم بیان واقعا الگوی خوبی هستش برای خیلی شرکت ها یا گروه های ایرانی که دوست دارن کار بکنن ولی به هر دلیلی بیخیال میشن!!...

    اگر امکانش هست، از محیط کاری، پرسنل و اینجور چیزا هم حرف بزنید و معرفی کنید و عکس بذارید و  سعی کنید با وبلاگستان فارسی( البته بیشتر این وبلاگ های تکنولوژی ) بیشتر ارتباط داشته باشید تا به قولی،  هم ایجاد انگیزه برای سایر بچه های فعال در دنیای نرم‌افزار و IT بشه و هم یه الگوی خوب باشید....
    به نظرم به پیشرفت کار خودتون هم کمک میکنه و باعث بالاتر رفتن رشد میشه! :)
    پیشنهادات تایید نمیشه؟!
    اگر اطلاع دارید، شما یا کسانی که برای سرویس های خودتون میخواید دیتاسنتر ایجاد کنید هم نیاز به مجوز IDC دارید؟
    پاسخ:
    خیر نیازی به مجوز ندارد.
  • احسان خواجوی
  • سلام.
    متاسفانه هنوز مشکل انتقال دامنه برای من حل نشده.بعد از تماسی که با بنده داشتید تنظیمات هاست و دامنه مجددا با توضیحات بیان اصلاح شد اما هنوز پیغام خطای 403 رو می ده.چند روز صبر کردم اما تغییری حاصل نشد.
    لطفا این مشکل رو حل کنید که حسابی کلافه شدم !!!
    پاسخ:
    قطعا تنظیمات درست انجام نشده اند!
  • احسان خواجوی
  • تنظیمات مطابق راهنما و توسط شرکت طراح سایت انجام شده.
    توی نظرات راهنمای اتصال دامنه هم بعضی از دوستان همین مشکل رو داشتن.
    خوب شما می فرمایید من چیکار کنم؟ الان 2 هفته است که اتصال دامنه رو خریدم اما به وبلاگم دسترسی ندارم.

    قبلا اتصال دامنه به صورت ریدایرکتینگ به آدرس وبلاگ بود که کاملا درست انجام میشد.اما وقتی گفتم ریدایرکتینگ رو بردارن و طبق راهنما تنظیم کنن از اون به بعد دیگه وبلاگ بالا نمیاد/
    پاسخ:
    لطفا در این زمینه به وبلاگ راهنما مراجعه نمایید. 
  • احسان خواجوی
  • سلام.
    هنوز اتصال وبلاگ به دامنه انجام نشده.متاسفانه سیستم بیان در این زمینه مشکل داره.
    از شرکت هاست سایت من دوبار با بیان تماس گرفتن و قدم به قدم تنظیمات رو انجام دادن اما هنوز اتصال برقرار نشده.
    حتی تنظیم دامنه به صورت پشتیبان هم جواب نمیده و سایت رو نشون نمیده.
    6 خرداد امکان دامنه رو خریدم اما این مدت به وبلاگم دسترسی نداشتم.
    به خدا دیگه نمی دونم چیکار کنم.کلی برنامه ریزی داشتم واسه وبلاگ که همش از دست رفت.لطفا مشکل رو حل کنید و حداقل به صورت پشتیبان بتونم به وبلاگ دسترسی داشته باشم تا بازدیدهای وبلاگ به برای دامنه اصلیم هم حساب بشه
    پاسخ:
    شرکت هاستینگ خود را تغییر دهید مطمئن باشید مشکل شما حل خواهد شد و خواهید توانست مانند تمام کاربران دیگر بیان از این امکان استفاده کنید!
  • مهدی قاسمی
  • من موندم چرا بلاگ برای همیشه امکان ثبت نامو فعال نمیکنه
    رتبه الکسا قبل از فعال کردم من یادمه 100 بود
    الان 85 توی ایران هستش
    خب ازاد کنید تا رتبه خودتون بهتر شه دیگه
    ممنون از سیستم وبلاگدهی تون
    من چند روزه به هیچکدوم از امکانات پنل مدیریتیم دسترسی ندارم گزینه های کنار پنلم اصن باز نمیشه برای همین هم نه می تونم پست بذارم نه هیچ کار دیگه ای ...
    میشه بگید مشکل چیه؟؟
    پاسخ:
    همزمان دکمه های CTRL و F5 رو بزنید.
    ببخشید من می خواهم ادرس وبلاگم را عوض کنم باید چه کار کنم؟
    پاسخ:
    help.blog.ir
    وبلاگ من قالب قبلیش قسمت جستجو وقتی کلمه رو میزدم با اینکه توی وبم بود ولی میگفت جستجو یافت نشد!
    بعد هرجور تگ جستجو رو تغییر دادم باز این مشکل برطرف نشد
    بعدش اومدم قالبم رو عوض کردم قالب جدیدم قسمت جستجو نداشت باز اضافش کردم خودم ولی وقتی میخوام جستجو کنم توی سایتم میگه جستجو یافت نشد
    پاسخ:
    این بخش مربوط به پاسخ گویى به کاربران blog.ir است.
  • علی اصلانی
  • خداقوت
    راستش از مهاجرت به بلاگ کلی ذوق کردم اما حالا که نمیتونم برای بلاگفاییها نظر بزارم خیلی خورده تو ذوقم میدونم مشکل از بلاگفاست..اما شما در صدد رفع این مشکل و صحبت با بلاگفا بوده اید؟ اینکه بلاگفا بیان را بلوکه کرده چه معنی میدهد؟از شما انتظار دارم به جد این مشکل را بررسی کنید وگرنه مجبوریم برگردیم به همان وبلاگ قبلی
    بسیار عالی
  • علی دهقانی
  • ممنون از شما

    مشکل نظر دهی در blogfa را حل کنید
  • حسن صنوبری
  • حالا چرا نوشتید «یک بیستم»؟!
    چرا نگفتید 20% ؟!
  • ♛ ♛ آرین ♛ ♛
  • @حسن صنوبری: «حالا چرا نوشتید «یک بیستم»؟!
    چرا نگفتید 20% ؟!»

    برادر ریاضی 1 پاس نکردی؟ (:
    یک بیستم میشه پنج درصد (:
    چرا وبلااگ های من دیلیت شده ؟ 
    چ کسی پاسخگوی دیلیت شدن وبلاگ های بنده است؟؟؟
    پاسخ:
    وبلاگ های شما به دلیل نقض توافقنامه بیان و در راستای تشدید برخورد با وبلاگ های پوچ و هرزنگار که باعث کلیک دزدی و فریب کاربران میشوند حذف شده اند. 
    در صورت ادامه سوء استفاده از خدمات شرکت بیان به مراجع قضایی معرفی خواهید شد.
     س آمار تو وبلاگم با آمار مرکز مدیریت تفاوت داره
    چی کار کنم
    مرسی بلاگ تو بهترینی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">