اخبار و اطلاعیه های بلاگ بیان

در این سایت اطلاعیه های رسمی و اخبار مربوط به سرویس بلاگ بیان blog.ir و سرویس صندوق بیان bayanbox.ir و تمامی بهبودها و امکاناتی که همواره به آن ها اضافه می‌شود به اطلاع کاربران خواهد رسید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بر اساس اهمیت
آخرین نظرات

افزایش سرعت و کارایی صندوق بیان

سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۱، ۰۳:۵۳ ب.ظ

با تلاش چند روزه تیم شبکه و همینطور تیم توسعه دهنده صندوق بیان، تغییراتی در بهبود کارایی و سرعت در پس زمینه این سرویس انجام شده است.

وبلاگ‌هایی که در برخی از صفحات‌شان بیش از ۵۰ تصویر داشته‌اند، احتمالا متوجه افزایش سرعت لود همزمان تصویر شده‌اند. باید گفت که در دریافت اطلاعات از سرورهای صندوق بیان، تقریبا محدودیتی وجود ندارد و همواره سرعت اتصال کاربران به اینترنت محدود کننده‌ی سرعت آن‌ها خواهد بود. (سرعت دریافت تصاویر با اتصال 8Mbps کاملا تست شده است).

ضمنا انتقال (move) فایل‌ها بین شاخه‌های مختلف نیز سریعتر شده است، و عملیات انتقال هزاران فایل در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

  • ۹۱/۱۰/۰۵

نظرات  (۳۵)

واقع ازتون ممنونم
  • سید محمد رضی زاده
  • با سلام و عرض خداقوت خدمت شما

    یک عرضی دارم خدمتتان و آن اینکه چرا هنوز فایل ها لینک مستقیم ندارند.

    یعنی اگر عکسی از قالب را می خاهیم در صندوق بیان آپلود کنیم و در قالب بگذاریم، امکان پذیر نیست چرا که لینک تصویر بجای: www. .jpg
    بصورت : www. .jpg?image_preview می آید.

    ویدئو و صوت هم همینطور. اینکه غیر تصاویر پست ها و لینک های غیر مستقیم، استفاده دیگری از صندوق بیان نمی توانم داشته باشم، و قرار باشد تصاویر استفاده شده در قالب و ویدئو ها و صوت ها را در چند سرور دیگر آپلود کنم، آنوقت 10 گیگ بودن یا 100 گیگ بودن فضای اختصاصی من چه فرقی خاهد کرد وقتی بلا استفاده است؟

    امیدوارم که یا مشکل مطروحه حل شود یا بنده قانع شوم.

    باز هم ممنون از اهتمامتان برای رفع نواقص و بهبود سرعت و کارایی سیستم بلاگ.

    یا علی
    پاسخ:

    با سلام

    شما در استفاده از صندوق بیان دچار اشتباه شده‌اید.

    هر تصویری که در صندوق بیان آپلود می‌کنید، با سه اندازه‌ی مختلف ذخیره می‌شود که با پسوندهای ?thumb و ?preview و ?view در دسترس هستند. ضمنا از ?download برای لینک مستقیم به دانلود آن (حتی اگر تصویر باشد)، می‌توانید استفاده کنید.

    لینک همه‌ی فایل‌ها (چه تصویر، چه صدا و چه ...) به صورت پیش فرض فقط در خود بلاگ شما مستقیم هستند و دیگران نمی‌توانند از لینک مستقیم فایل‌های شما استفاده کنند. (برای اطلاع بیشتر به اینجا مراجعه کنید)

  • حامد کرماشانی
  • یکی از بهترین گزینه هایی که من در بلاگ دات آی آر دیدم، سرعت اون در لود شدن بوده. حالا که سرعت باز شدن صندوق بیان هم بیشتر شده که چه بهتر.
    سپاس از این همه تلاش.
  • فتیان برازنده
  • سلام
    از اینکه در ارتقای خدمات عمومی سرویس بیان تلاش می کنید متشکرم.فتیان
  • مجید عابدی
  • ممنون :)
    با سلام و خسته نباشید
    آبا امکانش هست که قابلیت "ثبت نام اعضا" را برای ویلاگ اضافه کنید و همچنین گزینه ای به تنظیمات نظردهی اضافه شود که فقط کسانی که در وبلاگ عضو هستند امکان ارسال نظر را داشته باشند . در حقیقت مشکل من هویت نامعلوم اشخاص است که باعث می شود افرادی با نام افراد دیگر نظری را ارسال کنند که در بسیاری مواقع مشکل زاست ، اگر امکان اضافه کردن "سیستم ثبت نام " برای شما وجود ندارد حداقل می توان ID افرادی را که نظر ارسال می کنند در همان نظر ارسال شده درج کرد تا امکان تعیین هویت افراد برای مدیر بلاگ فراهم شود . متاسفانه در حال حاضر هیچ راهی برای تعیین هویت افراد وجود ندارد.
    پیشاپیش سپاسگزارم.
    پاسخ:
    این امکان احتمالا در آینده به وبلاگ‌ها اضافه خواهد شد، اما اگر می‌خواهید از هویت نظر دهندگان خود مطمئن باشید، کافیست که نظر دادن در وبلاگ‌تان را به کسانی که در بیان ثبت نامه کرده‌اند محدود کنید، و همینطور امکان نظر دادن به صورت ناشناس را بردارید. در این صورت افراد ملزم خواهند شد که با نام واقعی خود نظر دهند.
    مثل همیشه عالی بود . دست شما درد نکند.
    به امید هر چه بهتر شدن بلاگ دات آی آر
    ممنونم از زحماتتون!
    خدا خیرتون بده!

  • سید پارسا
  • سلاام
    ممنون
  • مرتضی نظری
  • متشکر از زحماتی که میکشید.
    حیف که از تصاویر سندق بیان نمیشه در جای دیگه ای استفاده کرد... مثلا در انجمن ها و... چون ادرس مستقیم وجود نداره...
    پاسخ:

    امکان نمایش یا عدم نمایش مستقیم تصاویر در دیگر سایت‌ها، تنظیمی است که در دست شماست، و برای محافظت از فایل‌های شما در برابر استفاده غیر مجاز طراحی شده است.

    اگر می‌خواهید از تصاویرتان در سایت دیگری استفاده کنید، می‌توان دامنه‌ی آن را در لیست سفید دامنه‌های مجاز در تنظیمات وارد نمایید.

    برای اطلاعات بیشتر به این مطالب در راهنمای بلاگ مراجعه کنید.

    عالی شده 
    ممنون
    سلام
    خدا قوت
    واقعا دست مریزاد
    اگر میشد امکان آپلود عکس و فایل از لینک (آدرس اینترنتی ) رو هم ایجاد بکنین نور علی نور میشد!

    واقعا عالیه دستتون درد نکنه در تمامی سایت هایی که وبلاگ داشتم این یکی از بهترین سیستم ها بوده !

    موفق و سربلند باشید
    آقا من تست کردم جدا و جدا خیلی سرعت انتقال داده صندوق بالا رفته واقعا موفق باشید
    سلام و خسته نباشید
    می‌خواستم بدونم توی قالب امکان تغییر تیتر صفحه که در تب مرورگر نشون داده می‌شه هست یا نه می‌خواستم به جای فرمت «تیتروبلاگ :: پست ارسالی» یه فرمت دیگه بذارم.
    می‌شه؟
    قالب رو دیدم ولی چیزی پیدا نکردم!
    پاسخ:
    عنوان صفحه بر اساس خود صفحه (نمایش مطلب، لیست مطالب یک موضوع، ...) مشخص می‌شود و فعلا قابل تغییر نیست. البته احتمالا در آینده این فرمت قابل انتخاب خواهد بود. در صورتی که پیشنهاد خاصی دارید می‌توانید از طریق «تماس با بیان» در bayan.ir نظر خود را مطرح کنید.
  • عرفان شکاری
  • سلام
    بی شک بلاگ یکی از برگترین سیستم های وبلاگدهی هست
    من از سیستم های خارجی هم استفاده کردم هیچکدوم بهتر از بیان نبود
    به نظر من بیان یکی از بزرگترین سیستم های بلاگدهی در جهانه
    منتظر امکانات بعدی بلاگ هستیم!!
  • رضا طهماسبی قرابی
  • متشکرم
    سلام
    در بلاگ امکانی دارید به نام «تصویر مطلب» که من نمی‌دونم چطور باید ازش استفاده کنم.
    تو قالبم هم نمایش داده نمیشه.
    آیا باید از قالب دیگه‌ی استفاده کنم؟ چه قالبهایی این امکان رو دارن؟
    پاسخ:
    قالبی از این ویژگی استفاده نکرده، خود شما باید قالب را ویرایش کرده و از تگ (*post_image*) استفاده کنید.
  • علی حسین زاده
  • متشکر.
    امیدوارم همینطور در راه بهبود گام بردارید.
    خیلی ممنونم از امکانات خوبتون.
    واقعاً سیستم قدرتمندی دارید.
    اینکه می‌شه هم css رو و هم قالب رو edit خودمون کنیم،خیلی خوبه!
    از پاسخ‌های تون هم ممنونم.
    موفق باشید.

  • یوسف دلفان
  • سلام . میشه کد پست قالبتونو بهمون بگید . آخه فهرست وار بهتره
  • حسن علیپور
  • عالی بود
    تشکر قلبی
  • محمدرضا طیبی
  • دست شما درد نکند.
  • محمدصالح نیکومنش
  • آقاسلام من تازه به بیان اومدم خدایی حرف نداره ولی2تاسوال:

    آیاقصدداریدکه انجمن هم به بیان اضافه کنید؟؟؟؟

    بعدش اینکه میخواستم بدونم هدربالای وبلاگ روچه طوری بایدتغییرداد؟؟؟

    خیلی خیلی ممنونم

  • محمد اسماعیل آرامش
  • با سلام و تقدیم احترام.
    بی تعارف کار شما از برنامه نویسی تا اجرا بسیار عالی است و به نظر من چه در زمینه بلاگ دهی و چه در زمینه فضای شخصی بیان بهترین در ایران هستید.
    اما چند پیشنهاد دوستانه دارم که مطمئن هستم در صورت اعمال در صندوق بیان، کاربران زیادی رو که از گوگل درایو و دراپ باکس و ... استفاده میکنن رو به سمت خودتون میکشونید و متعاقب اون دسته ای هم سرویس های پولی شما رو خریداری میکنند.
    اول اینکه هرچه زودتر باید اپلیکیشن آندروید و آی او اس رو همراه با برنامه تحت ویندوز ارائه بدید. یعنی امکان همگام سازی فایل های شخصی رو در هر وسیله ای که کاربر داره بدین دقیقا کاری که dropbox و box و googledrive و skydrive دارن انجم میدن. این بسیار مهمه. البته یه کار ساده تر اینه که امکان WEB DAV رو به سرویس اضافه کنید که در این صورت دیگه نیازی هم نیست اپلیکیشن بسازید و با اپلیکیشن های موجود برای موبایل ها و ویندوز که این پروتوکل (Web DAV) رو پشتیبانی میکنن سرویس شما رو اضافه میکنن و کار همگام سازی رو انجام میدن.
    دومین مسئله اینه که با اعمال تغییراتی در صندوق بیان قابلین Drag & Drog و کشیدن فایل ها و رها کردن روی صفحه مرورگر و آپلود شدن فایل ها رو اضافه کنید. چیزی که در تمام سرویس های بالا که ذکر شد وجود داره و بسیار مهمه و کار آپلود رو راحت میکنه.
    سومین مسئله اینه که اگر بتونید امکان قرار دادن فایل ها به صورت remote رو اضافه کنید. یعنی هنگام آپلود کاربر بتونه فایل رو از یک آدرس اینترنتی مستقیما وارد صندوق بیان کنه.
    و مسئله دیگه اینکه کارایی قرار دادن تصاویر شخصی رو افزایش بدید. طوری که بشه مثل سرویس عکس گوگل بهتر تصاویر رو مرور کرد و آلبوم ساخت و ...
    من مطمئنم با اعمال این موارد با توجه به سرعت بسیار بالاتر صندوق بیان چه در آپلود و چه در دانلود در ایران نسبت به بقیه سرویس ها، به سرعت استقبال از سرویس شما افزایش پیدا میکنه و درصدی هم از سرویس های پولی شما هم استفاده خواهند کرد.
    متشکرم
    salam va khaste nabashid khedmate hameye bayaniha.agha systemeton vaghean aliye va ghodrate khobi dare va taghriban moshkeli nadare faghat tanha khastei ke azaton daram ineke ghalebhaye behtari baramon bezarid.aksare ghalebha kheili mobtadi va sade hastan.mamnon.vaghean daste hamaton dard nakone.khodavand negahdareton bashe
    سلام
    ممنون از امکانات عالی سایت که به روز میشه...
  • حمید کاملی
  • با سلام .
    من پهنای باند بلاگم رو از 3 به 5 گیگ افزایش دادم و خیلی از فایل هام رو هم در فضای اختصاصی بلاگم آپلود کردم . اما باز هم ترافیک ماهیانه ی صندوق بیان داره تموم می شه . آیا در حال حاضر اگر فایلی از بلاگم دانلود بشه هم از پهنای باند صندوق کم می شه و هم 5 گیگ ماهیانه ی مربوط به فضای اختصاصی بلاگم .
    سلام
    لطفا راهنمایی کنین
    نرم افزار بیان دانلود کردم و میخواستم که از وبلاگ قبلی م (بلاگ اسکای) پشتیبان بگیرم و به بلاگ آی آر مهاجرت کنم. ولی متاسفانه نرم افزار مشکل داره! در قسمت تهیه پشتیبان با زدن دکمه "شروع کن" پس از اتصال به سرور ، به مرحله پایانی یعنی مرحله 6 (مرحله جمع بندی) میره و هیچ بک آپی هم از نوشته ها نمیگیره . لطفا راهنمایی کنین ، تشکر
    پاسخ:
    سلام
    در این زمینه به بلاگ راهنمای بلاگ مراجعه نمایید.
  • عبدالرشید زمانی
  • چگونه باید منو ساز اضافه کنیم
    پاسخ:
    در این زمینه به بلاگ راهنمای بلاگ مراجعه نمایید.
  • محمد حسین قربانی
  • با عرض سلام و خسته نباشید برای تمامی دست اندرکاران «بلاگ دات آی آر »
    من چطور می توانم برای نمایش تصاویر فلش و معمولی از صندوق بیان در دیگر وبلاگم   استفاده کنم چون نمایش نمیده
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    ضمن تشکر
    لطفا در این زمینه به بلاگ راهنمای بلاگ مراجعه نمایید.
  • عباس زارع سخویدی
  • با سلام و خداقوت دست شما درد نکنه احسنت امکانات عالیه

  • سعید محرابی
  • تشکر از شما 
    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام خدمت تمامی افراد زحمتکش بیان
    من تازه با بیان اشنا شدم هیچی از ایجاد سایت نمیدونستم لیکن شما با امکاناتی که در این محیط فراهم اوردید کاری کردید که من بدون هیچ مشکلی تونستم سایتم رو ایجاد کنم.
    از خداوند برای شما عزیزان زحمتکش بهترینها رو آرزومندم.
    با تشکر.
  • حسین فرنیا
  • سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم آیا ترافیک دانلود از فایلهایی که در صندوق بیان آپلود میکنیم نامحدود است یا اینکه اگر مثلا حجم صندوق پنج گیگ باشد، ترافیک دانلود هم میشود پنج گیگ؟
    میشه در مورد ترافیک ماهیانه توضیح دهید که چقدر است؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">